SEMBAHYANGLAH KAMU SEBELUM KAMU DISEMBAHYANGKAN

Pantun Pusaka Dr. Burhanuddin Al-Helmy

Di atas robohan Kota Melaka,
Kita dirikan Jiwa Merdeka,
Bersatu padulah segenap baka,
Membela hak keadilan pusaka.

Ahad, Ogos 30, 2009

siapa sebenarnya yg tentukan kepimpinan PDRM??


Selamat Tinggal KPM, Selamat Bersara - RPK


Artikel asal oleh RPK. source - Malaysia-Today.net
Ketua Polis Negara sepatutnya tamat tempoh perkhidmatannya (bersara) pada September 2007. walau bagaimanapun, Kerajaan pimpinan Dollah Badawi telah melanjutkan tempoh persaraan KPM selama 2 tahun lagi. tempoh tersebut akan berakhir pada September 2009. kami mendapat maklumat bahawa kontrak persaraan KPM akan dilanjutkan lagi oleh Pimpinan Kerajaan sekarang.

Ini bermakna, taukeh-taukeh besar, along-along (mungkin juga para kongsi gelap) akan terus menguasai PDRM, mereka akan terus berkuasa untuk menentukan mana-mana pegawai yang akan dipindahkan, mendapat kenaikan pangkat, dijatuhkan atau dihumban kedalam penjara.
Ya..! mereka juga berkuasa untuk menghumbankan mana-mana pegawai polis yang tidak mahu bekerjasama dengan mereka dan hari ini, kami paparkan beberapa dokumen sebagai bukti atas apa yang berlaku.
*Kebanyakan nama-nama dan maklumat yang terdapat dalam dokumen dibawah terpaksa dipadamkan dari pengetahuan umum untuk melindungi pemberi maklumat.

2 ulasan:

  1. pegi buat polis repot la..klu xley pegi report kat SPRM.klu x leh gak (sebab tak percaya)pegi jumpe govind sing,xpn jmpe karpal.korang kan semua tido sebantal ape salah nye tolong menolong tok jatuh kan bangsa..kita mahukan 'PERLAKSANAAN" bukan tau ckap je..ngok

    BalasPadam
  2. ko ni lg la bpk segala ngok...nak laksana mcmne yg berjuasa sapa...dah buat polik report dah ngik...tp tv milik krjn xkuarkan kat brita...org2 ngik mcmko pun tgok jela tv tu...bongok...

    BalasPadam