SEMBAHYANGLAH KAMU SEBELUM KAMU DISEMBAHYANGKAN

Pantun Pusaka Dr. Burhanuddin Al-Helmy

Di atas robohan Kota Melaka,
Kita dirikan Jiwa Merdeka,
Bersatu padulah segenap baka,
Membela hak keadilan pusaka.

Jumaat, Ogos 28, 2009

KARTIKA DISEBAT, ISLAM DIMARTABAT


Salam 2 all.



Saya merasa hairan melihat gelagat dan tindak-tanduk beberapa pihak dalam isu hukuman rotan yang dikenakan terhadap Kartika Sari Dewi Syukarno (32).



Kenyataan-kenyataan yang berbaur menghina, memperlekeh dan mencabar hukuman syarie ternyata mendapat liputan meluas. Yang malangnya mereka ini semua adalah beragama Islam Mereka yang paling kuat sambut maulidur rosul, siap anjur musabaqah lagi. Daripada Perdana Menteri, kepada Menteri, termasuk bekas Perdana Menteri, tak lupa Sisters in Islam @ Ikatan Wanita Kosmo (IWK) membuat kenyataan-kenyataan yang jelas samada menunjukkan kebangangan atau kebodohan mereka, atau yang lebih parah..membuktikan kebencian mereka terhadap hukum Islam.



Sikap mereka menyebabkan golongan-golongan pariah daripada bukan Islam, termasuk Majlis Peguam, penulis-penulis picisan tepian longkang di akhbar-akhbar arus perdana dan lain mengambil kesempatan untuk mengkritik undang-undang Islam. Dan semuanya berselindung disebalik agama baru "hak asasi manusia" kononnya!


Yang menghairankan mana dia suara Raja yang kabarnya menjadi payong agama Islam? Mana Menteri yang jaga agama Islam? Awat senyap seribu bahasa? Inilah masanya kita umat Islam mesti bangkit mempertahankan Islam. Berapa lama kita nak biarkan penghinaan dan cercaan terhadap Islam berterusan tanpa pembelaan! Amatlah malang Islam terus diperlekeh dan dihina dalam keadaan kononnya orang Melayu bersongkok dan berkeris sedang memerintah!



Apa yang jelas hukuman rotan terhadap Kartika dibuat berdasarkan undang-undang. Ianya bukan dipetik daripada awang-awangan mengikut nafsu sang Hakim, namun berdasarkan undang-undang negara saperti yang dimaktubkan didalam Perlembagaan.



Walaupun hukuman 6 kali rotan itu tidak menepati kehendak syarak yang memperuntukkan hukuman 40 kali rotan (ada riwayat menyebut 80 kali), namun sekurang-kurangnya kita cuba laksanakan perundangan Islam dalam keterbatasan yang ada. Keberanian Yang Arif Hakim Datuk Abdul Rahman Yunos mengenakan hukuman tersebut sewajarnya diberikan tabik penghormatan.



Sepatutnya umat Islam berbangsa Melayu, daripada Raja kepada Perdana Menteri termasuk Menteri dan yang lain-lain mempertahankan hukuman tersebut dan memberi penjelasan sewajarnya jika perlu.



Ini bukan soal laksana hukum, ini soal aqidah keprcayaan umat Islam. Kita percaya bahawa perintah ini datang dari ALLAH dan Rasul. Macam mane tak logik atau tak masuk aqal sesuatu suruhan atau perintah ALLAH dan Rasul, itu bukan kerja kita. Walaupun satu dunia tak setuju dengan kita, Islam tidak tunduk kepada dunia, tetapi Islam tunduk kepada perintah ALLAH.



Saya melihat kebiadapan terhadap Islam semakin menjadi-jadi akhir-akhir ini. Kita yang mahu hidup mengikut syariat Islam kelihatan saperti pelik. Malahan kita pulak menjadi bahan cacian dan penghinaan. Benarlah kata Rasulullah, "Islam itu bermula pelik, dia akan berakhir dengan pelik". Baginda menambah, "di akhir zaman nanti, apabila kamu mahu memegang dan hidup secara Islam, kamu saperti memegang bara api!".



Saya ingin memberi amaran kepada pihak-pihak pariah kafir dan Melayu haprak diluar sana, jangan persenda kami dan menganggap kami ini pekak dan bisu. Tahap kesabaran kami jangan di uji. Disebabkan penghinaan terhadap Islam dan umat Islamlah lahir mujahidin-mujahidin saperti Salahuddin Al Ayubi, Assyahid Hassan Al Banna, Assyahid Syed Qutub, Assyahid Syeikh Umar Mukhtar, Assyahid Syeikh Yaasin, Assyahid Seikh Rantisi, Assyahid Abu Musa Zarqawi, Assyahid Dr. Azahari, Syeikh Usama Bin Ladin dan ramai-ramai lagi mereka yang bersedia bila-bila masa untuk bangkit mempertahankan Islam.



JANGAN CABAR UMAT ISLAM!!!



Ayuh sahabat dan ikhwan, bangkitlah pertahankan Islam. Ketepikan sentimen politik dan assobiah masing-masing. Bersama kita bersatu dibawah naungan bendera Islam. Ingat pesan ALLAH dalam surah Al Maidah:

"Apabila diantara kamu berpaling daripada Islam, akan aku lahirkan satu kumpulan (yang akan membela Islam), yang mempunyai ciri berikut:
1. mereke cinta pada Ku;
2. Aku cintakan mereka;
3. mereka lembut terhadap sesama Islam;
4. mereka keras & tegas terhadap golongan kafir (dan yg sewaktu dengannya);
5. mereka berjihad ke jalan Aku;
6. dan mereka tidak takut celaan orang yang mencela"

Kumpulan yang menepati ciri-ciri diatas ini dipanggil "heezbullah_tentera Allah. Dan kepada mereka ALLAH janjikan kemenangan (dunia & akhirat).

Wassalam.

3 ulasan:

  1. JANGAN NAK MENANG CAKAP AGAMA DIJUAL DAN DIPEROLOK2 KAN UNTUK KEPENTINGAN DIRI SENDIRI!!..UKUR BAJU BADAN SENDIRI KALAU NAK GUNAKAN SESUATU AYAT AL-QURAN!!TENGOK DIRI KITA SENDIRI!!JANGAN ASYIK NAK TUNJUK ORANG SAJE!!ALLAH SWT TIDAK MENURUNKAN AYAT AL-QURAN UNTUK KITA BERBALAH,HINA MENGHINA,BENCI MEMBENCI,MENABUR FITNAH,KEJI MENGEJI ANTARA SATU SAMA LAIN!!MELAINKAN AYAT AL-QURAN DITURUNKAN UNTUK MENJADI PANDUAN DAN IKUTAN!!!

    BalasPadam
  2. Ntahnya dia org nih...budget dh bagus sgt..diri tuh mcm dh maksum sgt...dowh....

    BalasPadam
  3. yg bodo sgt korang ni pun pening gk.....yg berkuasa la kena pstikan apa yg agama tuntutan agama...xkan org bawah plk yg kena wat dasar...dah bodo sgt korg ni

    BalasPadam