SEMBAHYANGLAH KAMU SEBELUM KAMU DISEMBAHYANGKAN

Pantun Pusaka Dr. Burhanuddin Al-Helmy

Di atas robohan Kota Melaka,
Kita dirikan Jiwa Merdeka,
Bersatu padulah segenap baka,
Membela hak keadilan pusaka.

Jumaat, Disember 11, 2009

Pilihanraya Umum ke 13 pada 2011

Maklumat yang saya dapat adalah Najib Tun Razak mahukan mandat yang segera sebagai Perdana Menteri Malaysia. Mandat yang ada sekarang ini adalah mandat yang didapati oleh Datuk Abdullah Hj Ahmad Badawi dan bukan mandat beliau.


Maka, penasihat-penasihat di sekeliling beliau menyatakan bahawa mereka mahu mandat segera dan untuk itu perlu diadakan pilihanraya segera bagi menjamin kekukuhan pemerintahan Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia.


Mereka bercadang untuk mengadakan pilihanraya umum sebelum pemilihan PAS Pusat yang dijangka pada bulan Jun 2011. Biasanya Pemilihan PAS diadakan sewaktu cuti persekolahan. Maka, pilihanraya umum akan diadakan pada waktu yang sama menyebabkan PAS terpaksa menangguhkan pemilihan ini kepada selepas Pilihanraya Umum ke 13 kelak.


Najib Mahu Menghadapi Pakatan Rakyat Dalam Keadaan PAS Dipimpin Kumpulan Pro UMNO


Itu adalah impian Najib Tun Razak. Itu adalah perancangan beliau sejak mula. Bayangkan apa yang pimpinan Pro UMNO yang sedang memimpin PAS sekarang boleh lakukan untuk membantu UMNO.


Sudah tentu mereka akan memilih senarai calon yang pro kepada aliran “Perpaduang”. Orang macam Khalid Samad dan Dr Dzul akan mendapati bahawa nama mereka telah digugurkan. Ini akan menyebabkan perpecahan yang teruk di kalangan jentera parti itu sendiri yang akan melemahkan jentera PAS itu sendiri.


Bayangkan kalau Roslan SMS yang dicalonkan bertanding di Parlimen Shah Alam menggantikan Khalid Samad? Hancurlah seluruh jentera PAS kelak.


Di peringkat Pakatan Rakyat juga laaaaaggiiii teruk. Pimpinan2 Pro UMNO dalam PAS ini sudah pun melakukan banyak perkara sabotaj kepada Pakatan Rakyat setakat ini. Bayangkan bila hampir dengan pilihanraya nanti.


Mereka cuma perlu untuk tidak berpartisipasi dalam mesyuarat2 sahaja untuk cukup menghapuskan kerjasama dengan Pakatan Rakyat.


Itu tidak termasuk kenyataan-kenyataan yang bakal dibuat kepimpinan PAS yang tidak sesuai dan tidak cocok untuk menghadapi Pilihanraya ke 13 kelak.

Dan dalam kes Hasan Ali kita lihat sendiri betapa Presiden PAS dengan mudah menolak kehendak serta kemahuan AJK PAS Pusat. Tiada apa-apa emosi pun yang beliau tunjuk sewaktu menolak kehendak AJK PAS Pusat. Ini bererti majoriti AJK yang pro PR itu TIADA MAKNA. Keputusan mereka akan ditolak mentah-mentah. PAS Pusat telah jadi macam PAS Terengganu.


Najib mahu PAS menjadi duri dalam daging bagi Pakatan Rakyat sebelum pilihanraya umum kelak. BN akan mendapat kemenangan percuma sekaligus memenangi semula kerusi-kerusi yang mereka kalah serta menawan semula negeri-negeri yang mereka tewas.


Selepas UMNO kukuh semula, mereka akan tendang geng2 perpaduang dalam PAS ni macam tendang kucing. Segala yang mereka janjikan selama ini, mereka akan buang dalam tong sampah.


Ingat, Najib cuma perlu 55% dari undi popular untuk menawan kesemua kerusi dan negeri yang mereka kalah tempohari.


Umno Takut Dengan Cadangan EGM PAS


Saudara lihat sendiri bagaimana media Pro UMNO melaporkan cadangan Tok Guru untuk EGM dahulu. Nampak KETAKUTAN MEREKA YANG AMAT SANGAT akan idea EGM ini akan berjaya.


Selepas itu, demi memastikan idea EGM ini akan mati, mereka telah menyerang dan memfitnah Tok Guru dalam isu hadiah haji dan juga isu PMBK.


Tujuan mereka adalah melindungi pemimpin2 pro-umno dalam PAS yang sekarang ini sedang menjahanamkan PAS.

Pemimpin2 Pro UMNO ini sedang menyebabkan pengundi bukan Islam lari bertempirian dari PAS dan orang2 Melayu yang mempunyai akhlak dan integriti juga menjauhi PAS. Presiden PAS sendiri semakin hari semakin tidak popular dan apa yang Presiden buat?Beliau lebih suka menuduh orang lain memfitnah beliau dari membetulkan persepsi rakyat terhadap beliau. Jelas beliau masih belum bertaubat lagi.


Malahan saya mendapat maklumat dari blog Bagan Utama, sewaktu pelancaran buku berkenaan dengan Presiden PAS yang ditulis oleh UStaz Ridhuan Mohd Nor di salah sebuah expo buku, hanya 1 naskah berjaya dijual dalam 3 hari expo itu berjalan. Samalah macam Harussani Zakaria sewaktu beliau menhadiri satu expo dulu, orang ramai hanya berlari menjauhi beliau walaupun dia ni Mufti (walaupun dia tak tau cakap Arab tapi boleh jadi Mufti, heran heran).


Ekonomi dan Isu Perak serta GST Memerlukan Pilihanraya Umum yang Segera


Kiranya pada 2010 dan 2011 ekonomi tidak pulih, maka 2012 akan melihatkan ekonomi negara yang amat buruk. Tiada kerajaan dalam dunia mahu mengadakan pilihanraya dalam keadaan ekonomi yang merudum dan amat teruk.


Perak juga memaksa Najib mempercepatkan jadual pilihanraya Umum kelak. Isu Perak akan menjadi barah pada BN. UMNO amat memerlukan mandatebaru untuk kerajaan haram mereka di Perak. Kalau mereka tunggu, imej BN dan UMNO akan lebih hancur lagi.


Juga, GST yang dirancang oleh BN hanya akan berkuat-kuasa pada 2012. Kalau BN mengadakan pilihanraya di tahun yang sama GST dilaksanakan, ia seperti membunuh diri semata-mata.


PAS Perlu EGM Untuk Menyelamatkan PAS & Parti Serta Menjamin Keutuhan PR
Saya tak dapat nak kata. Bagi saya keperluan EGM ini adalah seperti darurat bagi PAS. Saya yakin cadangan EGM yang diberikan oleh Tok Guru tempohari adalah ilham dari Allah SWT untuk membantu PAS dari mengulangi 2004.

Ia ilham yang Allah SWT turunkan kepada Tok Guru sewaktu Tok Guru bertahjjud dan bersolat malam. Ia adalah pentunjuk bahawa Allah SWT akan menjaga PAS ini dan jangan takut untuk meneruskan agenda EGM ini. Inshaalah pertolongan Allah SWT bersama kita.
Tulang Besi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan