SEMBAHYANGLAH KAMU SEBELUM KAMU DISEMBAHYANGKAN

Pantun Pusaka Dr. Burhanuddin Al-Helmy

Di atas robohan Kota Melaka,
Kita dirikan Jiwa Merdeka,
Bersatu padulah segenap baka,
Membela hak keadilan pusaka.

Ahad, Mei 24, 2009

AKU PUNYA PASAL LAH!!!



-Apa kenyataan Harussani yang menyintak hati saya itu? Harussani berkata :
"Kenapa hendak datangkan masalah, kalau menang BLAH tidak apa, tetapi apabila kalah hendak bangkang".Tapi ini tidaklah kasar sangat, walaupun masih ada ayat lain yang lebih berhemah lain sesuai dengan kedudukannya sebagai Mufti. Tapi bagaimana dengan ayat yang satu lagi ini...
"DIA PUNYA PASALLAH, tidak ada kena mengena (mogok lapar) dengan hukum Islam".Aku pun terfikir... apa pulak masalahnya kalau orang nak buat mogok lapar? bukannya menyakitkan sape-sape... bukannya merosakkan harta benda sape-sape... bukannya mencederakan sape-sape... bukannya menyusahkan sape-sape...Dah dia orang nak buat mogok lapar, biar je lah... apa masalahnya? nak buat demonstrasi tak boleh, nak pakai baju hitam tak boleh, nak pasang lilin tak boleh... nak bersuara tak boleh... ni nak mogok lapar pun tak boleh..? aik?Sure Heboh boleh pulak... tak de masalah pulak..?Rasuah@politik wang boleh pulak... tak de masalah pulak..?Rampas kuasa boleh pulak... tak de masalah pulak..?Aik..?Jadi aku pun ambik keputusan untuk buat macam dekat bawah ni sebab dah lama sangat dah aku tak buat...
Hmmm... ada MASALAH ke dengan PASAL yang aku buat ni..?Kah kah kah kah kah ... !!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan