SEMBAHYANGLAH KAMU SEBELUM KAMU DISEMBAHYANGKAN

Pantun Pusaka Dr. Burhanuddin Al-Helmy

Di atas robohan Kota Melaka,
Kita dirikan Jiwa Merdeka,
Bersatu padulah segenap baka,
Membela hak keadilan pusaka.

Isnin, Januari 04, 2010

Berhati-hati Dengan Taktik Kotor Umno/beeEnd



Posted by rakyat marhaen

Hari berganti bulan dan berganti tahun, sejak merdeka hingga kini umno memerintah malaysia. Dari akhbar bertulisan Jawi hinggalah ianya dimansuhkan. Dalam tahun 90an Malaysia diperkenalkan dengan dunia internet dan tercetusnya Blog. Masuk abad ke 21 iaitu zaman millenium pada tahun 2000 rakyat Malaysia semakin terdedah dengan dunia blog. Tak perlu aku kisahkan disini perihal blogging dan sudah pasti lu orang semua tahu blog manakah yang mula mempeloporinya dan otai dalam dunia blogger ini.


Bertitik-tolak dari situ, semua propaganda, tipu helah, keburukkan dan segala macam kelakuan puak2 umno/barisan nasional makin terdedah dan terserlah di kaca mata rakyat. Jika sebelum ini rakyat hanya bergantung kepada akhbar pencacai umno/bn, di tangkis pula oleh akhbar seperti harakah dan ceramah umum dengan tekanan dari pelbagai sudut.

Dengan kebangkitan blogger yang anti umno/bn @ kerajaan Malaysia yang beraja di mata bersultan di hati, perubahan pada PRU-12 telah menjadi mimpi buruk kepada umno/bn.

Sejak sekian lama rakyat diperbodohkan oleh media cetak dan elektronik pencacai umno, dan kini tidak lagi, mereka yang selama ini berlagak sombong dan angkuh kononnya merekalah juara memperjuangkan hak rakyat, terutamanya melayu kini sudah terkedu.


Begitulah juga dengan apa yang terjadi dalam sehari dua ini bersempena dengan masuknya tahun baru 2010, dimana pada malam tahun baru rakyat di hadiahkan dengan kenaikkan harga gula (dan harga roti), dan dalam waktu yang sama mahkamah tinggi memutuskan keputusan penggunaan kalimah Allah kepada bukan Muslim.

Apa yang aku nampak dalam isu ini adalah, ianya satu helah umno untuk menutup isu kenaikkan harga gula dengan isu sensitiviti orang melayu yang rata2nya mengaku Islam. Selain daripada itu juga untuk menutup segala kepincangan mereka menghadapi tekanan dalam isu PKFZ, Sprm-Tbh, Kehilangan enjin Jet Pejuang, manipulasi laporan bedah siasat TBH dengan memberi tekanan kepada pakar bedah siasat Thailand dan sebagainya.


Maka dengan itu pemuda umno dikerahkan untuk membuat demonstrasi sebagai tanda memprotes kenaikkan harga gula sebagai menunjukkan bahawa umno masih relevan dan masih lagi sebagai juara mempertahankan hak rakyat.

Dan aku amat pasti atas desakan dari pemuda umno dan NGO2 pro umno ini, dalam masa terdekat… pihak kera…kera…jaan akan mengeluarkan kenyataan seperti berikut;

1) Kerajaan akan mempertimbangkan semula kenaikkan harga gula.

2) Kerajaan akan menutunkan harga gula dari 20sen kepada 10sen.

3) Kerajaan menarik balik kenaikkan harga gula. (yang ini mungkin mimpi aku jer)

Di sokong pula dengan bantuan media pencacai mereka yang setiap hari memanaskan isu penentangan pemuda dan ngo pro-umno sehingga kera..kera..jaan terpaksa tunduk atas desakan tersebut kononnya demi rakyat.

Bagi rakyat yang boleh melihat strategi permainan umno ini pasti tak hairan dengan segala tipu helah mereka, tetapi bagi rakyat yang tidak dapat melihatnya dan masih wala dengan berita dai akhbar pencacai secara automatik akan terpedaya dan hoyeeeee… hoyeeeee umno juara rakyat, umno memperjuangkan hak rakyat bla…bla…bla…. macam cibai jer…


Jadi berhati-hatilah dengan taktik kotor umno/bn @ kera…jaan celaka nih….,


Dan aku lebih suka kalau kera…jaan menaikkan harga gula dan barangan lain dengan lebih tinggi lagi…, takpa… rakyat malaysia semuanya kaya raya belaka, setakat harga gula sekilo RM5.00… apa ada hal…. harga petrol RM10.00 seliter… takda hal punyalah…


Come on Mr. PM naikkan harga barangan demi menyelamatkan kantong negara yang semakin kering. Kalau lu orang nak belasah untuk mengkayakan kroni dan perut boroi lu orang pun… takpa… teruskan…, rakyat sentiasa bersedia untuk di sembelih semahunya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan